Yleiset sopimusehdot
Nämä ovat Lahti Hosting palveluiden ehdot, luotu 9.12.2022.
1. Sopimusehtojen voimassaolo ja soveltaminen
Nämä sopimusehtoja yhdessä tietosuojakäytännön kanssa koskevat Lahti Hosting -verkkosivuston ("Lahti Hosting") käyttöä, jota voi käyttää osoitteissa https://lahtihosting.fi ja sovelletaan Itsemast Oy:n ("Palveluntarjoaja") asiakkailleen ("Asiakas") toimittamiin palveluihin ja tuotteisiin.
Nämä ehdot ovat voimassa toistaiseksi, korvaten aiemmat sopimusehdot.
2. Sopimuksen syntyminen, siirtäminen ja irtisanominen
Sopimus syntyy, kun Asiakas tilaa palvelun ja Palveluntarjoaja on vahvistanut tilauksen.
Sopimus astuu voimaan, kun Asiakas hyväksyy Palveluntarjoajan tekemän tarjouksen.
Vahvistus tehdään pääsääntöisesti sähköpostitse tai Lahti Hostingin kautta.
Sopimuskauden pituus on sama kuin palveluun valitun laskutuskauden pituus.
Sopimus jatkuu automaattisesti kauden loputtua, mikäli sitä ei ole irtisanottu.
Sopimus voidaan irtisanoa koska tahansa uuden laskun eräpäivään asti, jolloin sopimus päättyy automaattisesti maksetun kauden loppuun.
Asiakas voi irtisanoa palvelun ainoastaan Lahti Hostingin kautta, tai sähköpostitse käyttäen pääasiallisen yhteyshenkilön sähköpostiosoitetta.
Palveluntarjoaja varaa oikeuden irtisanoa sopimus välittömästi ilman irtisanomisaikaa, mikäli Asiakas rikkoo sopimusehtoja tai palvelun tuottamista ei voida jatkaa ulkopuolisen tekijän vuoksi.
Ulkopuolinen tekijä voi olla esimerkiksi, mutta ei pelkästään viranomaismääräys tai muu Force Majeure -tilanne.
Tällaisessa tilanteessa Palveluntarjoaja ei ole velvoitettu korvaamaan Asiakkaalle mitään, ja Palveluntarjoajalla on oikeus pidättää ennakkomaksu tai sen osa, taikka veloittaa maksu jo Asiakkaan tilaaman palvelun hyväksi tehdystä työstä.
Asiakkaalla ei ole lupaa siirtää sopimusta kolmannelle osapuolelle ilman Palveluntarjoajan antamaa kirjallista suostumusta.
Palveluntarjoajalla on oikeus sopimusehtojen muutoksiin.
Asiakas voi irtisanoa palvelun tilanteessa, jossa sopimusehtojen muutos lisää merkittävästi Asiakkaan velvollisuuksia tai vähentää Asiakkaan oikeuksia, ja jos muutos ei johdu lain muutoksesta tai viranomaisen määräyksestä.
3. Maksut ja laskutus
Kaikki Lahti Hostingilla julkisesti ilmoitetut hinnat ja alennukset ovat vain viitteellisiä ja niistä voidaan neuvotella.
Kun Asiakkaan ja Palveluntuottajan välisissä neuvotteluissa on päästy yhteisymmärrykseen, sovittu palveluhinta on nähtävissä Lahti Hostingin yksityisalueella.
Lahti Hostingin yksityisalueen sisältö tulee pitää salassa eikä sitä saa luovuttaa muille kuin Asiakkaalle ja Palveluntarjoajalle.
Hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa.
Arvonlisävero lisätään tarvittaessa laskun loppusummaan toimitushetkellä voimassa olevan veroprosentin mukaisesti.
Asiakas maksaa Palveluntarjoajalle palvelusta tilauksen yhteydessä sovitun laskutuskauden mittaisissa jaksoissa.
Palveluntarjoaja toimittaa lähtökohtaisesti palvelun maksun vastaanottamisen jälkeen.
Laskut lähetetään Asiakkaan ilmoittamien laskutustietojen perusteella Palveluntarjoajan tarjoamien laskutustapojen mukaisesti.
Asiakas vastaa siitä, että Asiakkaan ilmoittamat laskutustiedot ovat ajan tasalla.
Palveluntarjoajalla on oikeus sulkea palvelu, mikäli maksua ei ole suoritettu eräpäivään mennessä.
Palveluntarjoaja varaa oikeuden myös irtisanoa palvelu ilman irtisanomisaikaa, mikäli maksua ei suoriteta välittömästi huomautuksen jälkeen.
Maksut maksetaan (jos ei toisin mainittu) etukäteen.
Palveluntarjoaja varaa oikeuden muuttaa hinnoitteluaan ilmoittaen siitä etukäteen Asiakkaalle sähköpostitse tai Lahti Hostingin kautta.
Uudet hinnat astuvat voimaan Asiakkaan seuraavassa laskutusjaksossa.
Lainsäädännöllisistä tai verotuksellisista syistä aiheutuvat hinnanmuutokset astuvat voimaan välittömästi.
Asiakkaalla on Palveluntarjoajan tekemän hinnaston muutoksen takia oikeus irtisanoa palvelu ennen uutta laskutuskautta.
Viivästyneistä maksuista voidaan periä viivästysmaksu, sekä korkolain mukainen korko.
Myös palvelun uudelleen avaamisesta voidaan periä suljetun palvelun avausmaksu.
3.1. 30 päivän peruuttamisoikeus
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus 30 päivän kuluessa palvelun toimituksesta.
Verkkotunnukset tai muut Asiakkaalle rekisteröitävät palvelut eivät kuulu peruuttamisoikeuden piiriin.
Tuntiveloitteiset palvelut eivät myöskään kuulu peruutusoikeuden piiriin.
Mikäli Asiakas peruu palvelun, jonka hinta sisältää verkkotunnuksen rekisteröinnin, veloitetaan Asiakasta mahdollisista rekisteröidyistä verkkotunnuksista hinnaston mukaisesti.
4. Palveluiden toimittaminen
Laskutuskausi katsotaan alkaneeksi, kun Palveluntarjoaja on lähettänyt palvelun käyttöönottoon vaaditut ohjeet ja valtuustiedot Asiakkaalle sähköpostitse tai Lahti Hostingin kautta.
Osa tilauksesta, kuten, mutta ei pelkästään, verkkotunnusten rekisteröinti tai siirto, voi myöhästyä Palveluntarjoajasta riippumattomista syistä.
Asiakas hyväksyy toimituksen, ellei siitä ole tehty reklamaatiota sähköisesti, tai muulla Palveluntarjoajan ohjeistamalla tavalla, kymmenen (10) työpäivän kuluessa toimituksesta.
5. Palvelun sisältö, muutokset ja tuottaminen
Palveluntarjoaja voi tuottaa sopimuksen mukaisen palvelun haluamallaan tavalla.
Palveluntarjoaja varaa myös oikeuden muuttaa palvelun sisältöä.
Palveluntarjoaja pyrkii tiedottamaan mahdollisista muutoksista Asiakkaalle.
Muutoksia voidaan tehdä, jotka liittyvät esimerkiksi tietoturvaan, tiedottamatta niistä etukäteen.
Palveluntarjoaja rekisteröi Asiakkaan verkkotunnuksen Traficomin rekisteröintipalveluiden kautta.
Palveluntarjoaja toimii rekisteröinnissä vain välittäjänä.
Verkkotunnus rekisteröidään Asiakkaan toimittamien tiedoin, ellei toisin ole sovittu.
Asiakas vakuuttaa hyväksyvänsä Traficomin tietosuojaselosteen ja varmistaa verkkotunnuksen lainmukaisuus ennen sen rekisteröintiä.
Verkkotunnuksiin liittyviä maksuja ei ole mahdollista palauttaa Asiakkaalle.
Palvelun sisältö määräytyy palvelukuvauksen ja sen mukana seuraavien mahdollisten liitteiden mukaan.
Asiakas on vastuussa levytilalla säilytettävästä materiaalista.
Asiakkaalla on oikeus käyttää palvelun levytilaa vain palveluun liittyvän ja Asiakkaan omistaman materiaalin säilytykseen.
Palveluiden jälleenmyynti on kielletty, ellei erikseen ole jälleenmyyntioikeudesta sovittu.
6. Asiakkaan oikeudet ja velvoitteet
Asiakkaan on oltava kaupparekisteriin rekisteröity yritys.
Asiakkaan edustaja voi rekisteröidä tilin Lahti Hostingilla.
Asiakas vastaa siitä, että edustajalla on riittävät allekirjoitusoikeudet toimia Asiakkaan puolesta ja antaa tarvittavat tiedot yrityksestä ajoissa ja kokonaisuudessaan.
Palveluntarjoaja varaa oikeuden sulkea edustajan tilin allekirjoitusoikeuksien menetyksen yhteydessä; tällöin Lahti Hostingin yksityisalueen sisältö voidaan siirtää toiselle Asiakkaan edustajan rekisteröimälle tilille riittävin allekirjoitusoikeuksin.
Mikäli Asiakas poistetaan kaupparekisteristä, Lahti Hostingin yksityisalueen sisältö voidaan poistaa.
Palvelun resurssien rajat voivat olla ilmoitettu ja rajoitettu palvelukuvauksessa.
Mikäli resurssien käyttö ylittää määritellyn rajan, varaa palveluntarjoaja oikeuden estää/rajoittaa palvelun käyttöä.
Asiakas on itse velvollinen huolehtimaan tietoturvasta ja esimerkiksi siitä, että omat ohjelmistot ovat ajan tasalla.
Palveluntarjoaja ei vastaa mistään Asiakkaan käyttämästä palvelun ulkopuolisesta ohjelmasta.
Palveluntarjoaja varaa oikeuden estää teknisin keinoin toimintaa, joka rikkoo näitä sopimusehtoja.
Asiakas on velvollinen vastaamaan täysimääräisesti kaikista vahingoista, joita toimitetuilla valtuustiedoilla on aiheutettu Palveluntarjoajalle tai kolmansille osapuolille.
Levytilalla säilytettävä materiaali ei saa olla Suomen lain tai hyvien tapojen vastaista.
Eroottisen, pornografisen, rasistisen, herjaavan ja ääri -aineiston säilyttäminen levytilassa on ehdottomasti kielletty.
Palveluntarjoaja varaa oikeuden poistaa materiaalin, mikäli materiaalin katsotaan rikkovan sopimusehtoja.
Palvelintila on Asiakaskohtainen, eikä sitä voi jakaa.
Asiakas vastaa siitä, että palveluun tallennettujen tietojen varmuuskopiot ovat ajan tasalla.
Palveluntarjoaja ei takaa tiedon säilymistä palvelussa.
Asiakas ei saa käyttää palvelua lain tai hyvien tapojen vastaiseen suoramarkkinointiin sähköpostitse.
Roskapostin lähettäminen on kielletty.
Tähän sisältyy erityisesti laittoman, ei-toivotun mainonnan lähettäminen kolmansille osapuolille.
Sähköpostiviestien lähettämisessä on kiellettyä antaa vääriä lähettäjän tietoja tai salata lähettäjän henkilöllisyyttä muilla tavoin.
Palveluun liittyvästä tai sen kautta tehtävästä suurten tiedostojen levityksestä (mukaan lukien "jakamisesta" esim. BitTorrent-protokollan avulla) tai muusta normaalia palvelun käyttöä huomattavasti enemmän kuormittavasta toiminnasta on aina sovittava tapauskohtaisesti etukäteen Palveluntarjoajan kanssa.
Asiakas on vastuussa siitä, että valtuustietoja eivät päädy kolmansille osapuolille.
Asiakas vastaa itse kaikista toimitetuilla valtuustiedoilla tehdyistä asioista ja väärinkäytöksistä.
Asiakas on velvollinen lukemaan palvelua ja siihen mahdollisesti tulevia muutoksia koskevat Palveluntarjoajan toimittavat tiedotteet ja ilmoitukset sekä toimimaan niiden mukaisesti.
Tiedotteet ja uudet sopimusehdot julkaistaan Lahti Hostingilla.
7. Palveluntarjoajan oikeudet ja velvoitteet
Palvelussa katsotaan olevan virhe, jos se olennaisesti poikkeaa palvelukuvauksen määrittelemistä ominaisuuksista ja poikkeama olennaisesti haittaa palvelun käyttöä.
Palveluntarjoaja ei vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista, kuten esimerkiksi saamatta jääneestä voitosta, tuotannon tai liikevaihdon vähentymisestä, keskeytymisestä aiheutuneista vahingoista, kolmannelle osapuolelle olevien velvoitteiden täyttämättä jäämisestä, tai muusta ennalta arvaamattomasta vahingosta.
Palveluntarjoaja varaa oikeuden keskeyttää palvelun tuottaminen tilapäisesti, mikäli se on tarpeellista korjaus-, huolto- tai muiden töiden vuoksi.
Myös Palveluntarjoajaan tai Asiakkaaseen kohdistuva tietoturvauhka oikeuttaa Palveluntarjoajan keskeyttämään palvelun tuottamisen tilapäisesti.
Asiakas on velvollinen ilmoittamaan virheestä heti sen huomattuaan ja reklamoimaan siitä kirjallisesti viimeistään kymmenen (10) työpäivän sisällä virheen havaittuaan.
Muussa tapauksessa Asiakas menettää oikeutensa vedota virheeseen.
Palveluntarjoaja varaa oikeuden olla korjaamatta virhettä, joka on aiheutunut Asiakkaan omasta toiminnasta, esimerkiksi väärinkäytöksistä tai palvelun virheellisestä käytöstä.
Palveluntarjoaja ei vastaa virheistä tai toimintakatkoista, jotka aiheutuvat ylivoimaisesta esteestä (Force Majeure), tai kolmannen osapuolen toimista, kuten esimerkiksi kolmansien osapuolten verkoissa tai ohjelmistoissa esiintyvistä ongelmista, tai muista virheistä.
Palveluntarjoaja ei vastaa konsulttivirheistä, eikä kolmansien osapuolien ohjelmistoissa esiintyvistä ongelmista, tai muista virheistä.
Palveluntarjoajan vahingonkorvausvelvollisuus on yhteensä enintään kyseisen palvelun yhden (1) kuukauden palvelumaksuja vastaava rahamäärä kaikissa tilanteissa.
8. Asiakastiedot
Asiakkaan velvollisuus on toimittaa Palveluntarjoajalle palvelun tilauksen yhteydessä oikeat tiedot.
Palveluntarjoaja varaa oikeuden olla toimittamatta palvelua, mikäli tiedot eivät ole oikeat tai ne ovat puutteelliset.
Muutokset Asiakas voi tehdä Lahti Hostingin yksityisalueella.
9. Muut ehdot
Sopimus on Palveluntarjoajan ja Asiakkaan välinen.
Asiakas sitoutuu pitämään luottamuksellisena kaikki sopimukseen, palveluihin ja niiden hintoihin liittyvät tiedot.
Asiakas vastaa siitä, että palveluksessaan toimivat työntekijät, alihankkijat tai muut palveluun kuuluvat tahot noudattavat näitä ehtoja.
Palveluntarjoajalla on oikeus olla luovuttamatta Asiakkaan verkkotunnusta, ennen kuin kaikki Palveluntarjoajan saatavat Asiakkaalta on suoritettu.
Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.
Erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla.